اطلاعاتی که درباره شبکه اجتماعی لینکدین لازم است بدانید

اطلاعاتی که درباره شبکه اجتماعی لینکدین لازم است بدانید

تاریخ انتشار : 11 می 2019

شاید شما نام شبکه اجتماعی لینکدین “LinkedIn” را از سوی همکاران تان در محل کار و یا از سوی همکلاسی های همکار خود در مدرسه و یا از دهان دوستی که در جستجوی شغل جدید است، شنیده باشید. اما اکنون با تمامی این تفاسیر لینکدین (LinkedIn) چیست؟

اگر بخواهیم به زبانی ساده آن را شرح دهیم باید بگوییم که لینکدین (LinkedIn) یک شبکه اجتماعی برای حرفه ای ها و افرادی است که در حال کار هستند. نظیر فیسبوک که برای شغل و حرفه شماست.

با وجود اینکه یکی از پلتفرم های محبوب اجتماعی امروزی است، بسیاری از افراد هنوز نمی دانند که چه مواردی در LinkedIn مورد استفاده قرار می گیرد یا اینکه چطور می توانند از آن بهره مند گردند. در این بخش تمامی مواردی را که باید در مورد لینکدین بدانید برای شما شرح خواهیم داد.

معرفی مختصری از لینکدین (LinkedIn)

آیا شما مدیر اجرایی بازاریابی در یک شرکت بزرگ یا صاحب یک کسب و کار هستید؟ آیا یک فروشگاه کوچک محلی دارید؟ یا اینکه یک دانش آموز یک دانشگاه یا کالج معتبر هستید که به دنبال اولین کار خود پس از فارغ التحصیلی می باشید؟ LinkedIn یک فضای مناسب برای تمامی افرادی است که قصد دنبال کردن شغل و حرفه ی اصلی خود را دارند و تصمیم دارند تا به نوعی در کار خود گسترش ایجاد نمایند و به اهداف خود برسند.

شما می توانید از LinkedIn به عنوان معیار فناوری ها به منظور خروج از یک رویداد شبکه ای سنتی استفاده کنید و با مختصصان و سایر افراد جامعه ارتباط برقرار نماید. کمی صحبت در خصوص هر آنچه که شما انجام می دهید و تبادل کارت های کسب و کار می تواند در این عرصه شما را به شدت همراهی نماید. این پلتفرم همانند یک سیستم شبکه ی مجازی بزرگ می باشد.

در LinkedIn، شما می توانید افراد را در قالب “connections” وارد نمایید، با افراد ارتباط برقرار کنید و تبادل نظر داشته باشید، شبیه به یک درخواست دوستی در فیسبوک! شما از طریق ارسال پیام خصوصی (یا اطلاعات تماس موجود در پروفیل هر شخص) می توانید به صورت خصوصی صحبت کنید و یا تمامی تجربیات و دستاوردهای حرفه ای خود را در یک نمایه ی منظم سازماندهی کنید و آن ها در قالب یک متن کوتاه به کاربران نمایش دهید.

LinkedIn شبیه به فیس بوک از نظر طرح ها و ویژگی ها بسیار گسترده است. این قابلیت ها اغلب تخصصی هستند، زیرا آن ها برای متخصصان فراهم شده اند، اما به طور کلی، در صورتی که از نحوه ی استفاده از فیس بوک و یا سایر شبکه های اجتماعی مشابه اطلاع دارید به راحتی می توانید از این شبکه ی اجتماعی گسترده نیز استفاده کنید.

ویژگی های اصلی لینکدین (LinkdIn)

لینکدین
لینکدین

در این بخش برخی از قابلیت های اساسی این شبکه ی بزرگ کسب و کار ارائه شده است و به نحوی طراحی شده که برای حرفه ای ها مورد استفاده قرار گیرد.

Home: هنگامی که وارد LinkedIn خود شوید، با فید اصلی روبرو خواهید شد، پست های اخیر Connection ها و سایر افراد حرفه ای و همچنین صفحات شرکت هایی که دنبال می کنید را نمایش می دهد.

Profile: پروفایل شما شامل نام، عکس، محل سکونت، شغل و … در بالای صفحه می باشد. در زیر مشخصات اولیه، توانایی سفارشی کردن بخش های مختلف مانند ارائه ی یک خلاصه کوتاه از تجربیات کاری، آموزش ها و سایر بخش های مشابه را دارید و می توانید یک رزومه و یا CV سنتی از فعالیت های حرفه ای خود ایجاد نمایید.

My Network: در این بخش لیستی از تمام افراد حرفه ای که در حال حاضر در LinkedIn فعالیت دارند را خواهید یافت. اگر ماوس خود را بر روی این گزینه در منوی بالایی قرار دهید، می توانید تعدادی گزینه دیگر را مشاهده کنید و به شما امکان افزودن مخاطبین را می دهد. افرادی را پیدا می کنید که ممکن است آن ها را بشناسید و یا فارغ التحصیلان دانشگاه خود را در این شبکه ی اجتماعی پیدا کنید.

Jobs: انواع لیست های شغلی توسط کارفرمایان در LinkedIn هر روز ارسال می شود و لینکدین کارهای خاصی را بر اساس اطلاعات ورودی شما، از جمله موقعیت مکانی و یک سری گزینه های اختیاری شغلی که می تواند در جهت پیشبرد و توسعه ی حرفه تان شما را یاری نمایند، توصیه می کند.

Interests: علاوه بر ارتباطات شما با افراد حرفه ای ، می توانید از علایق و حرفه های خاص خود در LinkedIn نیز پیروی کنید. این حرفه ها شامل صفحات شرکت ها، گروه ها بر اساس محل و یا علایقتان می باشد. پلت فرم SlideShare LinkedIn برای نمایش اسلایدی و پلت فرم Lynda.net برای اهداف آموزشی فراهم شده است.

Search bar: لینکدین دارای یک موتور جستجوی قدرتمند است که به شما این امکان را می دهد تا نتایج خود را بر اساس چندین زمینه ی قابل تنظیم، فیلتر کنید. به منظور یافتن متخصصان، شرکت ها، مشاغل و سایر موارد می توانید بر روی گزینه ی «Advanced» در کنار نوار جستجو کلیک کنید.

Messages: هنگامی که می خواهید با یک فرد دیگر مکالمه کنید، می توانید این کار را با فرستادن یک پیام خصوصی از طریق LinkedIn انجام دهید. شما همچنین می توانید ضمیمه هایی را شامل عکس ها و سایر موارد بیافزایید.

Notifications: مانند سایر شبکه های اجتماعی، LinkedIn نیز دارای یک قابلیت اطلاع رسانی می باشد که به شما این امکان را می دهد زمانی که درخواست ارتباط شما توسط شخص دیگری تایید شد، مطلع گردید و یا فرد دعوت شده به منظور پیوستن به دنبال کننده های شما، یا استقبال از یک پست، اطلاع رسانی می نماید.

Pending Invitations: زمانی که افراد دیگر شما را دعوت می کنند تا با آن ها در LinkedIn ارتباط برقرار کنید، یک invitation از آن ها دریافت خواهید کرد که باید آن را تأیید کنید.

این ها قابلیت های اصلی هستند که شما برای اولین بار متوجه آن ها خواهید شد و هنگامی که در LinkedIn وارد می شوید و در یک حساب پایه ثبت نام می کنید، می توانید از طریق موتور جستجوی پلتفرم به برخی از جزئیات بیشتر و گزینه های تخصصی وارد شوید. شما حتی ممکن است متوجه شوید که علاقه دارید از سیستم ارتقا سرویس های خدماتی LinkedIn و یا به عبارتی دیگر Premium استفاده کنید که به کاربران اجازه می دهد تا نظریات خود را ارسال کنند، از استعدادهای سایر افراد و تبلیغات در پلتفرم و ایجاد گسترش در استراتژی فروش خود در LinkedIn استفاده نمایند.

در چه زمینه های منحصر به فردی می توان از لینکدین استفاده کرد؟

اکنون شما می دانید که لینکدین چه پیشنهادی به شما می دهد و کدام دسته از افراد از این شبکه ی اجتماعی استفاده می کنند، اما به شما ایده های خاصی برای نحوه ی استفاده از آن ها را نمی دهد. در واقع، بسیاری از کاربران یک حساب کاربری ایجاد می کنند و سپس آن را رها می کنند؛ زیرا آن ها نمی دانند چگونه باید از LinkedIn استفاده کنند.

در این قسمت چند نکته را برای مبتدیان شرح داده ایم.

با همکلاسی های قدیمی خود ارتباط برقرار کنید. شما می توانید از بخش My Network به منظور پیدا کردن همکاران قدیمی، معلمان، افرادی که با آن ها همکلاس بوده ایدو هر کس دیگری که فکر می کنید در این شبکه ی حرفه ای ارزشمند باشد، استفاده کنید. تنها لازم است که ایمیل خود را وارد کنید و یا اتصالات خود را برای همگام سازی مخاطبین با LinkedIn برقرار نمایید.

از پروفایل خود به عنوان رزومه استفاده کنید. پروفایل LinkedIn شما اساسا یک رزومه کامل (و تعاملی) را نشان می دهد. شما می توانید آن را در زمان مصاحبه ی شغلی به عنوان یک پیوند یا لینک در یک ایمیل یا نامه ی کتبی اضافه کنید. برخی از وبسایت ها به شما اجازه می دهند تا از پروفایل LinkedIn خودتان برای وارد کردن همه اطلاعات خود استفاده کنید، که در این زمان می توانید آدرس پروفایل لینکدین خود را وارد نمایید. اگر شما نیاز به ایجاد رزومه در خارج از LinkedIn دارید، اپلیکیشن هایی برای انجام این کار ایجاد شده اند.

لینکدین
لینکدین

پیدا کردن درخواست های کار: به خاطر داشته باشید که LinkedIn یکی از بهترین مکان ها برای جستجو در پست های شغلی آنلاین است. شما همیشه می توانید از توصیه های LinkedIn در خصوص مشاغلی که ممکن است به آن علاقه مند باشید، استفاده کنید. همچنین همیشه می توانید از نوار جستجو نیز برای یافتن موقعیت های خاص استفاده کنید.

جستجو و ارتباط با افزاد حرفه ای جدید: این فوق العاده است که بتوانید با همکاران قدیمی خود تماس برقرار کنید و با هم در محل کار فعلی خود ارتباط برقرار کنید و حتی ممکن است در LinkedIn نیز حضور داشته باشند، اما آنچه بهتر است این است که شما فرصتی برای یافتن افراد حرفه ای جدید در محدوده ی خودتان و یا حتی بین المللی داشته باشید تا تلاش های شغلی شما را گسترده تر نماید.

سهیم شدن در گروه های مختلف: یک روش عالی برای دیدار با افراد حرفه ای جدید برقراری ارتباط با آن هایی است که بر اساس علایق خود و یا حرفه ی کنونی به گروهشان بپیوندید و در آن ها حضور داشته باشید. سایر اعضای گروه نیز می توانند بر اساس آنچه را که از شما می بینند، با شما ارتباط برقرار کنند.

انتشار خبرهای موجود در وبلاگ شخصی: پلتفرم کاملا شخصی LinkedIn به کاربران اجازه می دهد تا پست های وبلاگ خود را منتشر کنند و فرصت ارائه ی مطالب خود را توسط هزاران نفر به دست آورند. پست های منتشر شده نیز بر روی نمایه شما نشان داده می شوند که اعتبار شما را در زمینه های مرتبط با تجربه حرفه ای تان افزایش می دهد.

ارتقا سطح حساب کاربری لینکدین (Premium LinkedIn Account)

لینکدین
لینکدین

بسیاری از افراد می توانند با یک حساب کاربری رایگان در LinkedIn کارهای خود را پیش ببرند، اما اگر در خصوص استفاده از LinkedIn و تمام قابلیت های پیشرفته تر آن جدی باشید، ممکن است بخواهید به یکی از چهار حساب Premium دسترسی داشته باشید. همانطور که در بخش بررسی پلتفرم صحبت کردیم می دانید که موارد خاصی مانند توابع جستجوی پیشرفته مختلف برای کاربران رایگان امکان پذیر نمی باشد.