مقایسه دستیار صوتی گوگل و الکسا آمازون و عملکرد بهتر دستیار صوتی گوگل

مقایسه دستیار صوتی گوگل و الکسا آمازون و عملکرد بهتر دستیار صوتی گوگل

تاریخ انتشار : 10 فوریه 2019

کارشناسان با بررسی و مقایسه دستیار صوتی گوگل و الکسا آمازون، به نتایج جالبی دست یافته‌اند.

به گزارش وب‌سایت شبکه خبری CNBC، در خصوص فروش کالا یا سرویس، الکسای آمازون عملکرد بهتری دارد و دستیار صوتی گوگل در درک مطالب قوی‌تر عمل می‌کند.

الکسا و Google assistant دو دستیار صوتی محبوب در بازار جهانی به شمار می‌روند. اگر چه الکسا سهم بیشتری از بازار در اختیار دارد ولی گوگل می‌تواند به پشتوانه اکوسیستم قوی و داده‌های انبوی که در اختیار دارد، سهم خود را افزایش دهد.

مقایسه دستیار صوتی گوگل و الکسا آمازون
مقایسه دستیار صوتی گوگل و الکسا آمازون

بنا به یک نظرسنجی، تقریباً دو سوم شهروندان آمریکایی که به استفاده از اسپیکرهای هوشمند علاقه نشان می‌دهند، الکسا را انتخاب می‌کنند، حال آن که این رقم برای گوگل هوم فقط ۳۰ درصد است

با این حال، بررسی‌ها نشان می‌دهد که Google assistant در پردازش زبان قدرت بیشتری دارد و همین، یک برگ برنده برای Google Assistant به شمار می‌رود زیرا یک دستیار صوتی، هنگامی موفق خواهد بود که بتواند نحوه سخن گفتن انسان‌ها را بفهمد و ظرافت‌های آن را درک کند.

بررسی‌های اخیری که توسط آژانس دیجیتال ۳۶۰i صورت گرفته نیز شاهد دیگری بر این مدعاست. پژوهشگران این مرکز، بالغ بر ۱۶ هزار سوال در موضوعات مختلفی همچون سفر، امور مالی، خرده‌فروشی، خودرو ای این دو ابزار پرسیدند و در نهایت دریافتند که Google assistant پنج برابر بهتر از الکسا عمل می‌کند و می‌فهمد.

علاوه بر این گوگل در یادگیری عمیق (Deep Learning) تجربه بیشتری دارد و همین امر می‌تواند به مهارت‌های Google assistant بیافزاید.