معرفی خودروی تمام الکتریکی +Leaf e نیسان

معرفی خودروی تمام الکتریکی +Leaf e نیسان

تاریخ انتشار : 13 ژانویه 2019

در نمایشگاه CES 2019 ، نیسان از خودروی تمام الکتریکی +Leaf eخود رونمایی کرد.

این خودرو در مقایسه با نسخه پیشین خود از ۴۰ درصد توان پیمایش بیشتر برخوردار است. این خودرو حالا قادر است با هر مرتبه شارژ مسافتی بالغ بر ۲۲۶ مایل را بپیماید. نسخه قبلی این خودرو با هر مرتبه شارژ تنها ۱۵۰ مایل حرکت می‌کرد.

ظاهر +Leaf e

خودروی تمام الکتریکی

خودرو +Leaf e به نسخه سنتی خودروی Leaf شباهت دارد اما در نسخه +e این خودرو، باتری از ظرفیت خیلی بالاتری برخوردار است.

البته در کنار باتری یک سری تغییرات جزئی در طراحی خودرو هم دیده می‌شود که از جمله آنها می‌توان به جلوی خودرو که به هایلایت‌های آبی مجهز شده اشاره کرد. ضمنا بر روی در باک این خودرو هم یک لوگوی +e حک شد است.

تاریخ عرضه +Leaf e

+Leaf e نیسان الکتریکی

خودروی الکتریکی جدید نیسان از بهار سال آینده برای خرید در کشور ایالات متحده عرضه خواهد شد. ابتدا قرار بود از این خودرو در نمایشگاه اتومبیل لس آنجلی در نوامبر سال گذشته رونمایی شود اما شرکت تصمیم گرفت +Leaf e را در رخداد CES 2019 معرفی کند.

خودروی Leaf اولین خودروی تمام الکتریکی شرکت نیسان بود که در سال ۲۰۱۰ از آن پرده‌برداری شد و تا به امروز به عنوان تنها خودروی تمام الکتریکی این شرکت ژاپنی شناخته شده است.

شرکت نیسان از زمان عرضه رسمی این خودرو در بازار یعنی از حدود ۸ سال پیش موفق شده بالغ بر ۳۸۰ هزار دستگاه از آن را در سراسر دنیا به فروش برساند.

ظرفیت باتری بالاتر

 +Leaf e نیسان

ظرفیت باتری نسخه جدید خودروی Leaf دقیقا همان چیزی است که رانندگان و علاقه مندان به خودروهای الکتریکی سالها منتظر آن بوده‌اند.

اولین نسخه از خودروی Leaf به یک باتری ۲۴ کیلو وات/ساعت مجهز بود و نسخه بعدی آن از یک باتری با ظرفیت ۴۰ کیلو وات/ساعت بهره می‌برد.

حال Leaf e+ به یک باتری قدرتمند ۵۰ کیلو وات/ساعت مجهز شده و قیمت آن هم ۴۵ هزار دلار اعلام شده است.

مرتبط : اولین خودروی بدون راننده نیسان آزمایش شد

برچسب ها+Leaf e خودروی الکتریکی نیسان نمایشگاه CES نیسان Leaf e+ نیسان لیف