لپ‌تاپ بسیار سبک ال‌جی در CES 2019

لپ‌تاپ بسیار سبک ال‌جی در CES 2019

تاریخ انتشار : 12 ژانویه 2019

زمانی که شرکت ال‌جی، اولین سری از لپ تاپ‌های سبک وزن Gram خود را دو سال پیش معرفی کرد، نتوانست با استقبال زیادی از سوی کاربران روبرو شود اما این عدم استقبال باعث نشد که این شرکت دیگر نسخه‌های بعدی آن را نسازد. در نمایشگاه CES 2019 امسال، مدل ۱۷ اینچی لپ تاپ ال‌جی Gram 17 رونمایی شد که تعجب بسیاری را برانگیخت زیرا لپ‌ تاپ بسیار سبک و باریکی است.

ال‌جی، لپ‌ تاپ Gram 17 را ماه گذشته معرفی کرد اما آن زمان هیچ کس نمی‌دانست که این لپ‌ تاپ تا به این حد خوش دست وزیباست. دیگر لپ تاپ‌های بازار در این ابعاد معمولا بسیار بزرگ و سنگین هستند اما بعد از گرفتن Gram 17 با یک دست، حتی ذره‌ای فشار روی بازوی خود احساس نمی‌کنید.

ال‌جی Gram 17 تنها یک کیلو و سیصد گرم وزن دارد و برای افرادی که زیاد مسافرت می‌روند، گزینه بسیار مناسبی است. این لپ‌ تاپ، با وجود وزن سبکش، اندازه صفحه نمایش بزرگی دارد و کیبورد دستگاه نیز کامل است. صفحه نمایش ال‌سی‌دی ۲,۵۶۰ در ۱,۶۰۰ نیز شاید نتواند نقاط سیاه و رنگ‌های چندان عمیقی نشان دهد، اما کیفیت و نور خوبی دارد.

همچنین، از آنجا که فضای داخلی بیشتری برای این دستگاه وجود دارد، ال‌جی یک باتری قدرتمند ۷۲Whr داخل آن جا داده که طبق ادعای شرکت قادر است تا ۱۹.۵ ساعت شارژ نگه دارد که رقم شگفت انگیزی است.

بر خلاف بیشتر لپ‌تاپ‌ها در این ابعاد، ال‌جی Gram 17 مجهز به یک کارت گرافیک مجزا نیست. این لپ‌تاپ به کارت گرافیک نسل هشتم Core i7 CPU اینتل همراه با HD 620 مجهز است و همچنین ۱۶ گیگابایت رم DDR4 و ۵۱۲ گیگابایت رم SSD دارد. این مشخصات سخت افزاری معمولا برای کاربرد‌های روزمره و عادی یک کاربر، کفایت می‌کند اما افرادی که به دنبال لپ‌ تاپی برای گیمینگ یا کارهای طراحی و گرافیکی هستند ممکن است این دستگاه برای آنها جوابگو نباشد.

از قابلیت‌های اتصالی ال‌جی Gram 17 می‌توان به یک سوکت USB-A، دو سوکت USB-C، یک سوکت HDMI، یک کارت خوان microSD و یک سوکت هدفون اشاره کرد که این لپ تاپ را به گزینه مناسبی برای آن دسته از کاربران تبدیل می‌کند که به دنبال سخت افزارهای مختلف اتصالی هستند و تقریبا آنها را از همراه داشتن هر نوع لوازم جانبی مربوطه، بی نیاز می‌کند.

قاب نقره‌ای مات Gram 17 نیز شکیل و زیباست و لوگوی مربوط به مدل لپ‌تاپ روی در آن دیده می‌شود. نسخه سفید نیز از این مدل نیز طراحی شده که زیبایی چشم گیری دارد. ال‌جی Gram 17 با وجود سبکی و باریکی، بسیار سخت‌جان است. این لپ‌تاپ آزمایش‌های استاندارد ارتش MIL-STD-810G را پشت سر گذاشته که آن را تبدیل به یک لپ‌تاپ قَدر و محکم می‌کند.

این روزها، دوره لپ‌تاپ‌های سوپر سبک است و حتی بسیای از مدل‌های اختصاصی برای کاربردهای سنگینی همچون گیمینگ نیز هر ساله در مدل‌های سبک‌تر و باریک‌تر معرفی می‌شوند. به لطف تکنولوژی NVIDIA Max Q حالا پیدا کردن لپ‌تاپ‌هایی با وزن‌های سبک و قابلیت‌های قدرتمند، دیگر کار چندان سختی نیست.

قیمت ۱۶۹۹ دلار برای ال‌جی Gram 17 اعلام شده است.

منبع engadget برچسب هاGRAM 17 ال جی ال‌جی Gram 17 الجی لپ تاپ لپ تاپ ال جی