رونمایی ذن بوک S13، باریک ترین و کم حاشیه‌ترین لپ تاپ دنیا در جریان نمایشگاه CES 2019

رونمایی ذن بوک S13، باریک ترین و کم حاشیه‌ترین لپ تاپ دنیا در جریان نمایشگاه CES 2019

تاریخ انتشار : 8 ژانویه 2019

اخبار فناوری اطلاعات تاچ نت – ایسوس در جریان نمایشگاه CES 2019 از لپ تاپی با نام ذن بوک S13 با نمایشگری ۱۳٫۹ اینچی ۱۰۸۰P رونمایی کرده است که کم‌حاشیه‌ترین نمایشگر دنیا، یعنی حاشیه‌هایی با اندازه ۲٫۵ میلی‌متر، را دارد. درواقع نسبت نمایشگر به بدنه در این لپ تاپ، نسبت ۹۷ درصدی است!

ترفندهای جالب ایسوس برای به ظاهر تمام صفحه کردن صفحه نمایش ذن بوک اس ۱۳

جالب اینجاست که ایسوس برای نزدیک کردن نمایشگر لپ تاپ جدیدش به نمایشگری تمام صفحه، برخلاف بسیاری دیگر از لپ تاپ‌ها، وب کم را در زیر صفحه نمایش و یا به عنوان دکمه‌ای پاپ آپ در کیبورد قرار نداده است‌؛ بلکه از بریدگی بالای نمایشگر استفاده کرده است. این بریدگی بالای نمایشگر ذن بوک S13 شاید کمی عجیب به نظر برسد اما اگر به آن دقت کنید می‌بینید که کاملا شبیه به ناچ بالای آیفون X است اما دقیقا برعکس!

ترفند جالب و هوشمندانه‌ای که ایسوس برای تمام صفحه جلوه دادن نمایشگر لپ تاپ ذن بوک S13 انجام داده است، پنهان کردن حاشیه پایینی نمایشگر، پشت کیبورد است که در نوع خود هم زیباست و هم هوشمندانه.

ذن‌بوک s13 ؛ باریک‌ترین لپ‌تاپ دنیا با پردازنده گرافیکی مجزا

ذن بوک S13 تنها عنوان کم‌حاشیه‌ترین لپ تاپ دنیا را یدک نمی‌کشد بلکه باریک‌ترین لپ تاپ دنیا با پردازنده گرافیکی مجزا نیز هست.

برخلاف انتظارمان، ایسوس در این لپ‌تاپ از پردازنده گرافیکی مجزا GeForce MX150 انویدیا استفاده کرده است که یکی از نکات جالب ذن بوک S13 است و به لطف همین پردازنده گرافیکی، ذن بوک اس ۱۳ عنوان «باریک‌ترین لپ‌تاپ دنیا با پردازنده گرافیکی مجزا» را به خو اختصاص داده است.

ذن بوک S13
ذن بوک S13

استفاده از کارت گرافیک مجزا در شرایطی است که اکثر لپ تاپ‌های این بخش از کارت گرافیک‌های مجتمع اینتل بهره می‌برند. حالا استفاده از پردازنده گرافیکی مجزای انویدیا خبر خوبی برای گیمیرهاست. به لطف این لپ تاپ حتی می‌توانید تازه‌ترین بازی‌های روز دنیا را با کیفیت پایین اجرا کنید به طوری که حتی بازی فورتنایت را هم می‌توانید با رزولوشن ۱۰۸۰P و ۳۰ فریم بر ثانیه اجرا کنید.

مشخصات اجمالی ZenBook S13 و زمان عرضه

ایسوس باریک‌ترین لپ تاپ دنیا را به پردازنده Core i7 نسل هشتم اینل مجهز کرده است که در کنار آن از ۱۶ گیگابایت حافظه رم و حداکثر ۱ ترابایت حافظه PCIe SSD استفاده شده است.

ایسوس این لپ تاپ را از نظر درگاه‌ کاملا مدرن طراحی کرده است و در ذن بوک اس ۱۳ شاهد یک پورت USB-C و یک پورت USB-A هستیم. حتی این لپ تاپ از حافظه MicroSD هم پشتیبانی می‌کند.

ایسوس در نظر دارید تا کم حاشیه‌ترین لپ تاپ دنیا؛ ذن بوک اس ۱۳ را در سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ راهی بازار کند اما هنوز متاسفانه قیمت این لپ تاپ مشخص نیست.