توییتر از اطلاعات مکانی دقیق شما باخبر است

توییتر از اطلاعات مکانی دقیق شما باخبر است

تاریخ انتشار : 13 ژانویه 2019

آیا واقعا نیاز است که کل دنیا بفهمد شما دقیقا از کجا توییت می‌کنید و لوکیشن شما کجاست؟

مطمئنا شما هم خیلی به این مسئله که چه مقدار از اطلاعات مکانی شما با توییتر به اشتراک گذاشته می‌شود فکر نکرده‌اید چون از نظر شما محل ارسال توییت‌ها خیلی برای دیگر کاربران اهمیت ندارد.

با این وجود، گزارش جدید وبسایت Wired باعث می‌شود کمی بیشتر به این مسئله توجه کنید. ظاهرا مطلع شدن از محل دقیق ارسال توییت‌های شما خیلی هم کار سختی نیست.

در گزارش این وبسایت آمده که یکی از محققین دانشگاه ایلیونیز با همکاری یک موسسه تحقیق و تکنولوژی یونانی ابزاری را با نام «LPAuditor» ابداع کرده‌اند که نشان می‌دهد کاربران توییتر سالهاست اطلاعات مکانی توییت‌های خود را با توییتر به صورت پنهانی به اشتراک می‌گذارند.

خوشبختانه توییتر این امکان را هم فراهم کرده که به راحتی اطلاعات مکانی را که با این وبسایت به اشتراک گذاشته‌اید حذف کنید. برای این کار ابتدا وارد تنظیمات توییتر شده سپس به قسمت «Privacy and safety» بروید. در این قسمت که تصویر آن را هم در پایین مشاهده می‌کنید می‌توانید اطلاعات مکانی توییت‌هایتان را به‌طور کامل حذف کنید.

اطلاعات مکانی توییتر

پیشنهاد می‌کنیم ابتدا گزینه «Tweet with Location» را غیرفعال کنید چراکه احتمالا شما هم دلتان نمی‌خواهد اطلاعات مکانی دقیق شما در اختیار توییتر یا دیگر افراد قرار بگیرد. پس از غیرفعال کردن این گزینه، حالا باید گزینه «Delete location information» را انتخاب کنید تا تمامی اطلاعات مکانی اشتراک‌گذاری شده با توییتر به‌طور کامل حذف شوند.

حال با اینکه انتخاب این گزینه باعث می‌شود حریم خصوصی شما خیلی امن‌تر از گذشته شود، توییتر اعلام کرده که این روش نمی‌تواند تضمین کاملی برای جلوگیری از اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما در توییتر باشد. با این وجود، این گزینه باز هم از دست روی دست گذاشتن بهتر است.

برچسب هااشتراک گذاری مکان اطلاعات مکانی توییتر توییت توییتر توییتر لوکیشن